onsdag den 15. september 2010

Aeroplane lander med ny skive

Aeroplane: We Can't Fly


Den belgisk-italienske duo Aeroplane som for nylig blev til et solo projekt, efter at Vito De Luca og Stephen Fasano blev enige om at Vito skulle stå alene med projektet, og Stephen skulle søge nye græsgange. Der bliver måske nok ikke den store umiddelbare forandring i lyden, da Vito alligevel var den der har siddet mest i studiet det sidste års tid, Imens Stephen havde travlt med DJ opgaver. Og derfor var det oplagt at de lige så godt kunne lave hver deres ting.

Det tilbageværende Aeroplane medlem Vito er skam allerede klar med et nyt album, som er på gaden den 27. september, og hedder We Can't Fly. En go omgang nu disco skulle jeg mene. Men selv om han har stor kærlighed for den voldsomt chessy del af italo-discoen fra midt 70'erne og start 80'erne, er han ikke selv glad for vi kalder det for Nu disco, som ellers er en ret fin betegnelse for den nye disco agtige lyd som vi bliver overhældt med for tiden. Han syntes at nu disco genren læner sig for meget op af Progressive house i dag, og måske er det også fordi pladen rummer mere end én bestemt genre, end bare disco. Men Balearic electronic psychedelic disco, er det ihvertfald... En hurtig gennem lytning af pladen har jeg haft fornøjelsen af, Og de tracks som jeg lige umiddelbart er blevet lun på er følgende.

Mountains Of Moscow
We' Can't Fly (første single)
Superstar (ny single)
London Bridge
Without Lies
Good Riddance
Caramellas (tidligre udgivet i 2007)
My Enemy
We Fall Over

We' Can't Fly (Extended Drums Mix)


Man kunne skrive en go lang saga om fænomenet Aeroplane, deres egne produktioner og alle de fantastiske remix de har begået de senere år. Men jeg vil dog hellere henvise til min Aeroplane Remixes playlist på min YouTube channel, der har jeg samlet alle de fede remix fra deres hånd.
Dog vil jeg lige nævne en håndfuld af mine ynglings Aeroplane remix her.

Friendly Fires: Paris (Aeroplane Remix)
Fra 2008


David Rubato: Circuit (Aeroplane Remix)
Fra 2008


Sébastien Tellier: Kilometer (aeroplane 'Italo 84' Mix)
Fra 2009


Breakbot: Baby I'm Yours (Aeroplane Remix)
Fra 2010


Chromeo: Don't Turn The Lights On (Aeroplane Remix)
Fra 2010

Ingen kommentarer:

Send en kommentar