søndag den 20. juni 2010

Vi Sidder Bare Her...

Vi sidder Bare Her: Ikke Euforisk



En af Jørgen Leths store passioner har altid været cykelsporten, og da jeg ligeledes altid har været bidt af den sportsgren, har han også for mig været umulig at undgå. TV2 kommentator fra forårsklassikerne og Tour de France, bogen Den Gule Trøje i de Høje Bjerge og de fantastiske cykel film om Paris-Roubaix og Giro d'Italia, er bare lidt af det som Jørgen Leths lidenskab for cykelsporten har kastet afsig.
I sommeren 2008 da jeg kom hjem efter Stella Polaris skønne event i Østre Anlæg med den nye Stella kompilerings cd, gjorde jeg store øre da jeg hørte min "cykel guru" på nummeret Et Magisk Øjeblik produceret af Sværd. Et super skønt chillet tech/spoken word track hvor Leth speaker til en solnedgang, som oprindeligt kommer fra et såkaldt nyhedsindslag, fra programmet De Uaktuelle Nyheder med Mikael Bertelsen fra DR2. Syret, men det virker sku. Senere på efteråret kom så en hel plade fra hr. Leth, denne gang i et samarbejde med Mikeal Simpson og Frrithjof Toksvig, Vi sidder bare her... Pladen består som sådan bare af en række improviserede tekster som bliver fremført til lidt let jazzede toner, meget stemningsfulgt faktisk. I morgen mandag den 21. juni kan vi så igen høre Jørgen Leth og co. som nu kalder sig for "Vi sidder bare her..." og pladen for "Ikke Euforisk"

Sværd & Leth: Et Magisk Øjeblik


Vi sidder bare her...Alene ikke ensom

Ingen kommentarer:

Send en kommentar