torsdag den 20. maj 2010

Originalen og remixet

Et nyt tiltag her på bloggen som en slags svar på en opfordring jeg fik fra min super gode ven Rimfrozt, om jeg kunne give ham nogle eksempler på fede house tracks i original version, og et tilhørende remix som er ligeså fedt eller ligefrem overgår originalen. For det var/er der ikke pokkers mange tilfælde af ifølge ham, enten er det et fedt original track, som intet remix kommer i nærheden af, eller også er det omvendt. Så er det jo klart at man begynder at kikke dybt i sin samling, for at give ham nogle beviser på de remix som rammer plet, og prøve at overbevise ham om at der skam findes mange sublime tracks med tilhørende sublime remix. Det er jo lige sådan noget, man som musikelsker, elsker, at give sig tid til at fordybe sig i sin musik samling. Nu har jeg fået gravet lidt sager frem, men det er slet ikke slut endnu, det har givet mig blod på tanden til at finde flere af mine ynglings tracks/remix frem som jeg finder egnede til konceptet her. Det kommer til at sprede sig over mange musik genre, og ikke kun nye house tracks som forespørgslen ellers lød på.

Jody Wisternoff & Stereofunk: 
Don't Crash Please
Jody Wisternoffs track Don't Crash Please er bare et af de der tracks med et eller andet over sig, en stemning, som gror i en igennem nummeret. Så er det vel meget passene at vælge Jodys track her, som åbnings nummer på dette tema. I september sidste år afholdte Witty Tunes en remix konkurrence af Don't Crash Please, jeg havde svært ved at forestille mig at man kunne skabe noget der bare var halvt så godt. Men det kunne vinderen af remix konkurrencen den tyske DJ og producer Stereofunk, hvis remix netop nu er blevet udgivet på beatport.

Jody Wisternoff - Don't Crash Please


Crystal Castles & Clockwork:
Celestica

Det er ellers ikke fordi jeg er den store fan af Crystal Castles, men ind imellem laver de altså nogle tracks som bare sider lige i skabet, som her Celestica fra den nye Crystal Castles plade. Og så dukkede dette remix op fra amerikanske Clockwork som tryller nummeret om til et sublimt lækkert house track.





Afterlife & Chris Coco:

Speck of Gold (Feat. Cathy Battistessa)
Så fik jeg her lejlighed til at dykke lidt tilbage til et af mine absolut ynglings tracks. Afterlifes Speak of Gold fra 2004. En mere fantastisk chillout stemning fås næppe. Chris Cocos remix bevare den tilbagelænede stemning, selv om der bliver skruet noget op for tempoet, meget lækkert lavet.


Afterlife - Speck of Gold (Chris Coco Remix)

Pet Shop Boys & Gui Boratto:
Love etc.
Pet Shop Boys viste med deres Yes album sidste år at de stadig kan lave den alder sprødeste elektroniske pop det findes. Første singlen Love etc. var med sit super groovy riff med til at gøre den til en klassiker på rekordtid, og hele Yes albummet til et af sidste års bedste. En af tidens STØRSTE remixere Gui Boratto fik den ære at remixe nummeret og det kom der et fabelagtigt lækkert remix ud af.

Pet Shop Boys - Love etc.




Röyksopp & Trentemoller:
What Else Is There? (Feat. Karin Dreijer)
Dette track/remix er lige til højre benet, og simpel hen ikke til at komme uden om i denne sammenhæng. Röyksopp har som bekendt lavet mange lækre tracks i tidens løb nu, og fået lavet virkeligt mange gode remix af deres tracks. Jeg kunne vælge flere super fede Röyksopp tracks & remix, og gør måske også senere. Men dette vidunderlige track med meget stærk vokal af Karin Dreijer og måske også er Anders Trentemøllers bedste remix til dato, så var det What Else Is There som jeg måtte foretrække fra Röyksopps kreationer.

Röyksopp - What Else Is There?



Faithless & Aloé
Crazy English Summer (Feat. Zoe Johnston)
Lige som med Röyksopp og Pet Shop Boys kunne jeg uden problemer finde stakke vis af eksempler på fede teacks/remix fra Faithless hånd. Men at lige netop dette nummer så poppede op, skylles det den simple grund at det faktisk er, ja godt gættet mit ynglings track med Faithless. Det er ingen hæmmelighed jeg er vild med sådanne stille ballade skønsangs ting som dette track her byder på, og når så det oven i købet bliver tilsat et tungt og lækkert beat af danske Aloé, ja så er jeg bare solgt.

Faithless - Crazy English Summer
Faithless - Crazy English Summer (DJ Aloé Remix)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar