onsdag den 28. april 2010

Åndeløs Schiller

Schiller: Atemlos

Jeg har i noget tid nu gået og skævet til Schillers nye Lp Atemlos, uden rigtigt at få lyttet den igennem, skal man dømme ud fra de mange artister der medvirker på pladen, for det er nogle markante stemmer må man sige... bl.a. Nadia Ali, Lenka, Kate Havnevik, og sandelig også selveste Midge Ure. Ja så skulle man ellers tro ens nysgerrighed ikke var til at styre. Men der er jo det ved den gode Christopher von Deylen og hans trancede chillout, det skal man altså være i humør til, og det har jeg åbenbart ikke været, før nu. Albummet er blevet nær lyttet og det er når man Er i humør til lyden og stemningen, sku et fedt album!
Første singlen Try med Nadia Ali, lever desværre ikke helt op til forventningerne, som uundgåeligt er tårn høje når det er Nadia Ali der levere vokalen. Men hele pladen, som er lang, 2 cd'er faktisk, rummer mange godbidder, her nogle stykker som jeg synes skal fremhæves.

Playing With Madness (Mit Mia Bergström)


Let It Rise (Mit Midge Ure)
Dejligt at høre Midge Ure igen, det er jo kun når jeg støver mine gamle vinyler af i ny og næ, at der ryger en Ultravox eller Midge Ure plade på pladespilleren.  (Øv hvorfor var jeg ikke i Pumpehuset i går?)


Don't Go (Mit Kate Havnevik)
Simpelthen bare en skøn stemme hun har norske Kate Havnevik.


Addicted (Mit Lenka)
Lenka kender vi fra hendes hit Trouble Is A Friend fra 2008.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar